Onze eerste dagen! Zie ook bij video's aflevering 1 !!

22 oktober 2014 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal!

Hierbij ons eerste geschreven verhaal over onze eerste dagen. We zitten nu heerlijk te relaxen op het eiland Koh Phangan, en zijn bezig met onze duikcursus.

Kijk voor, na of bij dit verhaal ook aflevering 1 bij video's!!

Dag 0     15-10-2014

Om 10 uur in de ochtend vertrekken we vanuit Veghel richting Schiphol waar we om 15.30 uur vliegen met Emirates. Een enorm vliegtuig, een Airbus, met 2 verdiepingen staat op ons te wachten. Het afscheid was niet leuk, zwaaiend en met een traantje zijn we door de paspoortcontrole gelopen, tot dat we onze lieve families niet meer zagen staan. Vanaf toen ging ons avontuur echt beginnen!

Dag 1     16-10-2014         Bangkok - aankomst

Via Dubai aangekomen in Bangkok rond een uur of 2 in de middag. De tassen hadden we snel en gingen op zoek naar een taxi die ons naar het hotel bracht. Een hitteklap in ons gezicht, bepakt met onze grote rugzak achterop en kleine voorop op zoek naar een taxi. Dat gaat heel anders dan in Nederland waar je gewoon de voorste taxi pakt die er staat, nee hier staan 50 mensen in de rij en moet je via een hokje een briefje halen en vervolgens komt de taxi chauffeur je halen. We zaten in een hele bijzondere taxi qua interieur, vol beplakt met geld uit allerlei landen, boeddha beeldjes en allerlei zelf in elkaar gefixte extra electronica, de chauf sprak geen woord Engels maar hij wist waar ons hotel Rambuttri was. Het verkeer in Thailand is een grote chaos, ten eerste rijden ze links, er staan geen verkeersborden en iedereen duwt, toetert, rijdt van links naar rechts om zo het snelste te kunnen rijden, als de drie rijbanen vol zijn is de vluchtstrook inhaalstrook. Gelukkig hoeven wij hier zelf niet te rijden!! ’S Avonds een rondje gedaan rondom ons hotel, dat vlakbij de bekende Koa San Road lag. Hier hadden we veel over gehoord maar het viel ons tegen, enorme drukte, tl-verlichting, alle muziek door elkaar heen, totaal niet gezellig zoals we hadden verwacht. In tegenstelling tot ons eigen straatje wat heel sfeervol was verlicht, live muziek op sommige plaatsen en je kon naast elkaar lopen.

Dag 2     17-10-2014         Bangkok

Een beetje uitgeslapen van de reis, door het tijdsverschil met Nederland staan we hier nu eigenlijk midden in de nacht op, maar dat gaat vanzelf weer over. Met een Tuk-Tuk zijn we voor 20 Bath (0,50 eurocent) de hele dag door Bangkok rondgereden langs verschillende tempels, grote buddhabeelden en het grote paleis van de koning. Het paleis was erg druk, maar heel mooi met veel goude verieringen, mozaiek en andere details.  Tussendoor zijn we bij een Thais reisbureau geweest, waar een man uit Nieuw-Zeeland werkte, hier hebben we de komende 18 dagen Thailand geboekt. Als laatste deze dag gingen we naar de grote liggende buddha, Wat Po, waarna we in de tempel daarnaast een monniken meditatie hebben gezien.

Dag 3     18-10-2014         Bangkok – Floating Market - Fietstocht

Om 06.00 opgestaan voor het vertrek naar de Floating Market, 1,5 uur rijden buiten Bangkok. Bij aankomst zijn we per longboat naar de drijvende markt gebracht. Tijdens dit boottochtje voeren we door het water waaraan mensen wonen in houten huisjes, bijna krotten, en zichzelf wassen in de rivier. De drijvende markt ligt iets verderop en is super toeristisch, maar dat weerhield er ons niet van er toch heen te willen. Gelukkig waren we er in de ochtend, toen was het nog mogelijk om met de peddelboten door de markt heen te varen, een paar uur later was het één grote botenfile in de brandende zon. In de middag zijn we terug in Bangkok en doen we een Co van Kessel fietstocht door Bangkok. We fietsen door Chinatown, winkelstraatjes, dwars door de bloemenmarkt heen en steken met de veerboot de rivier over. Op deze manier zie je het echte Bangkok, de mensen zoals ze wonen en leven en de manier waarop ze werken.

Dag 4    19-10-2014         Bangkok – Ayutthaya

Wederom vroeg opgestaan voor een dagtrip naar de oude tempelstad Ayutthaya. Mooie oude tempelcomplexen, die de vorm hebben van klingelbellen. Veel is deels verwoest door oorlog, buddha beelden zijn onthoofd en zwart geblakerd. Ook de enorme liggende buddha van 42 meter lang is zwart geblakerd door brand, maar daardoor niet minder mooi! De mensen hier zijn heel trouw aan het geloof, eren de hele dag door voedsel en papier aan de goden, en steken wierrook aan. In de middag een heerlijke Thaise lunch en daarna door naar het laatste complex in Ayutthaya. Het was een mooie culturele dag met een prima gids, alleen hij sprak zo Thais-Engels dat we er bijna niks van verstonden.  Bij terugkomst hebben we nog lekker gezwommen boven op het dak van ons hotel, savonds op zoek naar een leuk t-shirt, waarbij we natuurlijk zoveel mogelijk hebben afgedind ;)

Dag 5     20-10-2014         Bangkok

Vandaag heerlijk uitgeslapen na twee volle dagen met excursies. Onze rugzakken zijn weer ingepakt want vanavond vertrekken we met de nachttrein richting het eiland Koh Phangan. ’S Middags lekker aan het zwembad tot het begon met regenen. Lekker iets gegeten in de straat en om 17 uur met de boot, het snelste vervoersmiddel in de verkeerschaos van Bangkok, vertrokken richting het treinstation. Nou we weten nu dat Thaise 5 minuten lopen er zeker 20/25 zijn! Bepakt en bezakt en compleet bezweet zien we eindelijk het treinstation! Als het goed is komen we na 12 uur in de trein aan in Surat Thani, vanaf daar gaan we per bus en boot verder naar het eiland Koh Phangan waar we in de middag aankomen.

Alvast voor jullie hier het verdere reisschema tot zover we nu geboekt hebben.

Op het  eiland Koh Phangan blijven we 4 nachten, hier gaat Bart sowieso zijn PADI-duikcursus doen, Jel eerst nog een introductie duik en beslist daarna. Na Koh Phangan gaan we 2 nachten naar het buureiland Koh Samui waarna we daarna met de bus door gaan naar Krabi, waar we 4 nachten blijven, aan de westkust van Thailand. Als laatste in het zuiden gaan we 1 nacht op een soort camping boot naar het eiland Koh Phi Phi, bekend van de film ‘The Beach’ met Leonardo Di Caprio. Op dit eiland mag niet zomaar meer overnacht worden, wij slapen op de boot voor de kust en de volgende dag mogen we de hele dag op het eiland relaxen. Daarna vliegen we vanaf Krabi per binnenlandse vlucht naar het noorden van Thailand, Chang Mai, waar we een aantal dagen verblijven.

Dat was het voor zover! We genieten enorm van al het moois, de aardige mensen, het lekkere eten en de heerlijke temperatuur, met af en toe een beetje regen ;) maar we denken ook zeker aan jullie!!

Veel liefs,

Bart & Jelleke

1. Stephan en Anneke:
    Hallo Bart en Jel,
    Die eerste week kan al niet meer stuk!! lekker chillen zo te zien en ook nog wat cultuur snuiven!! Erg leuk en volledig verslag van jullie belevenissen.
  2. TRijntje:
    22 oktober 2014
    Wie reist kan veel verhalen........ geweldig .
  3. Eva en Niek:
    22 oktober 2014
    Ooooo al zooo aan het genieten jullie :) en zo hoort t! Na een week al zoveel gezien en gedaan! Kan maar 1 ding zeggen; GENIET!!
    Xx Eva
  4. Claire:
    22 oktober 2014
    Wat super super super om te lezen. Lekker genieten en het filmpje is geweldig! Niet vergeten te lachen als jullie een rondje draaien :D have fun. Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.
  5. Karen:
    22 oktober 2014
    Wat leuk om te lezen! Nu al van alles beleefd! Top! Heerlijk genieten daar! Liefss uit het (vooral koude en natte kikkerlandje) ;) Karen
  6. Ingrid:
    22 oktober 2014
    super jongens,ga zo door,nu al veel gezien.
  7. Dianne:
    22 oktober 2014
    Hoi Jelleke en Bart, wat een leuk verslag en foto's hebben jullie gemaakt.
    Veel plezier hoor!
    Groetjes van ons.
  8. Loek:
    25 oktober 2014
    Wat een geweldige reis en weergave daarvan. (En dat zijn nog niet eens wittebroodsweken!) Ook toevallig: ik ben de hele maand april in Sydney.
    Blijf genieten, we zien het wel.
  9. H&K:
    29 oktober 2014
    Goede start lijkt me en duik ze (onder)...